، غلامرضا خیرخواه مدیر روابط عمومی شرکت در این خصوص اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی درخصوص افزایش مستمر دما وپایداری هوای گرم درتهران، مصرف برق در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: با توجه به همراهی موثر مشترکان و صرفه جویی در مصرف برق تا هفته گذشته شاهد مشکلی در پایداری برق شهر تهران نبودیم اما با توجه به روند افزایشی دما و به طبع آن افزایش مصرف برق، شاهد رشد بار در شبکه هستیم برهمین اساس دراین شرایط به منظور تامین برق پایدار،بیش از هر زمان دیگری به مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین شهر تهران نیازمندیم.
خیرخواه همچنین با اشاره به ساعت های اوج مصرف انرژی در شهرتهران (۱۲تا۱۷روز-۲۰تا۲۳شب) تاکیدکرد: اگر مشترکان شهر تهران تنها ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند، تابستانی بدون خاموشی را در تهران خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه شهر تهران از لحاظ فنی در شرایط پایدار است، گفت: امیدواریم با تلاش همکاران مجموعه صنعت برق و همراهی مشترکان و رعایت صرفه جویی ده درصدی در مصرف برق، پیک بار تابستان امسال را با موفقیت پشت سر گذاریم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص راهکارهای مدیریت مصرف برق گفت: مشترکان می توانند درساعت های اوج مصرف برق کولرهای آبی خود را بر روی دور کند قرار دهند، در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات بین ۲۳ تا۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود؛ در ساعت های اوج مصرف برق استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو،ماشین لباسشویی، ظرف شویی، جاروبرقی و… را به ساعت های دیگری موکول کرده و تا حد امکان به منظور تامین نور در طول روز از روشنایی طبیعی بهره گیرند.