به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد، مهندس محمدرضا صحتي با اشاره به اينكه پيك برق كشور از 50 هزار مگاوات فراتر رفته است، افزود: در حال حاضر بيشترين ميزان پيك بار كل استان يزد به رقم 1406 مگاوات و ميزان پيك بار توزيع برق 793 مگاوات رسيده است.

وي با قدرداني از مشتركان يزدي در رعايت بهينه مصرف، نقش مشتركان صنعتي، كشاورزي و تجاري در كاهش مصرف بين ساعات 12 تا 16 و 20 الي 24 را مهم خواند و گفت: همه ساله بيشترين ميزان مصرف برق از 15 خرداد تا 15 شهريورماه به دليل استفاده از سيستم سرمايشي افزوده مي شود و در استان يزد اوج اين مصرف در ماه هاي تير و مرداد است.

اين مسئول يادآور شد: آمارها نشان مي دهد ميزان مصرف برق استان يزد نسبت به دوره مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است.

وي با بيان اينكه هر يك درجه افزايش دما ، حدود 500 تا 800 مگاوات به پيك بار كشور مي افزايد، خاطرنشان كرد: شهروندان با پرهيز از مصرف لوازم پرمصرف در ساعات ياد شده و انتقال آن به ساعات اوليه صبح، نقش قابل توجهي را در كاهش مصرف مي توانند داشته باشند.

مهندس صحتي استفاده از دور كند كولرهاي آبي و بهره گيري از ترمستات در كنترل آن را توصيه كرد و گفت: سيستم هاي سرمايشي حدود 30 درصد از كل مصرف برق كشور را شامل مي شود.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد نصب سايبان بر روي كولرها، خاموش كردن سيستم سرمايشي و روشنايي در هنگام ترك منزل، استفاده از لامپ هاي فوق كم مصرف در مصارف روشنايي و خاموش كردن لامپ هاي اضافي از اقدامات مهمي است كه مي تواند در كاهش مصرف برق كشور موثر باشد.

وي متذكر شد: با اتخاذ روشهاي مديريتي در حوزه مصرف نظير اجراي طرح ذخيره عملياتي، تعطيلات و تعميرات توسط صنايع، كاهش بار مشتركان كشاورزي و طرح ديزل ژنراتور صنايع، سعي در جلوگيري از اعمال خاموشي به مشتركين خواهيم داشت.

وي ياد آور شد: هفته دوم تيرماه (16-10 تيرماه) به عنوان هفته مديريت مصرف نامگذاري شده و برنامه هاي متنوع آموزشي و فرهنگ سازي براي اقشار مختلف در نظر گرفته شده است.

منبع توانیر